Moldcell

FAQ

  1. Cum verific starea contului şi a bonusurilor?

    Formează *444#ok pentru verificarea contului de bază şi *444*1#ok pentru Info suplimentar (bonusuri şi pachete active, reîncărcarea contului, valorificarea punctelor de loialitate, etc.).
  2. Ce fac când am nevoie să sun, dar nu am bani în cont şi nici posibilitatea de a suplini contul?

    Moldcell are pentru tine 2 soluţii de a ieşi din această situaţie. Întâi de toate poţi utiliza serviciul „Sună-mă!” ceea ce presupune expedierea unui mesaj gratuit la un număr Moldcell cu rugămintea să fii sunat. Pentru accesarea acestuia, formează *111*7xxxxxxx#ok.

    A doua soluţie este să faci un Împrumut de la Moldcell sau un prieten de-al tău din reţeaua Moldcell în mărime de la 10 şi până la 100 lei în funcţie de planul tău tarifar.

  3. De ce nu pot efectua apeluri?

    Cauza din care nu reuşeşti să efectuezi apeluri poate fi:
    • Ai activat opţiunea Blocare apel. Pentru a dezactiva, formează #330*0000#ok.
    • Ai activat opţiunea Apeluri permise. În acest caz pot fi apelate numai numerele introduse în contactele din telefonul tău. Pentru a dezactiva, formează PIN 2 în meniul Setări securitate.
    • În cazul în care eşti utilizator Cartelă Moldcell – cartela ta SIM a trecut în perioada pasivă. E necesar să-ţi suplineşti contul.
    • În cazul în care eşti abonat Cartelă Moldcell fără contract, e nevoie să verifici în setările telefonului ca expedierea identităţii proprii să fie setată de reţea.
    • Dacă utilizezi Abonament Moldcell – bilanţul contului tău este negativ. Suplineşte-ţi contul (prin intermediul cartelelor de reîncărcare, prin plată la bancă sau prin intermediul terminalelor de plată electronice).
  4. De ce nu pot recepţiona apeluri?

    Verifică dacă:
    • nu ai activat Mesageria vocală sau redirecţionarea apelurilor. Pentru dezactivare, formează ##002#ok
    • numărul de la care eşti apelat a fost inclus în „lista neagră” a telefonului
  5. De ce nu pot expedia un mesaj SMS?

    Verifică dacă:
    • Numărul Centrului de mesaje este introdus corect: +37379499011
    • Tipul SMS este: TEXT sau STANDARD

    În cazul în care modelul de telefon este Sony Ericsson,verifică: Meniul principal - Parametri - Conectivitate - Conectări date - SMS acces – CS sau GSM

    Numărul destinatarului este introdus în format corect:

      • pentru abonaţii Moldcell formatul numărului este 7xxxxxxx
      • pentru abonaţii altui operator GSM formatul numarului este 6xxxxxxx
      • pentru abonaţii operatorilor GSM cu care Moldcell a încheiat acorduri de Roaming formatul numărului este + [codul ţării] [codul reţelei] [numărul GSM]

    Mesajul tău poate să nu fie recepţionat din următoarele motive:

    • Memoria telefonului destinatarului este plină. Pentru a putea recepţiona mesaje noi este necesar să fie înlăturate sau salvate (o parte din) mesajele recepţionate anterior.
    • Destinatarul nu este abonatul unui operator care are încheiat un acord de Roaming cu Moldcell.
  6. Cum activez serviciul Internet şi primesc setările GPRS/MMS/TV Streaming?

    Pentru primirea setărilor GPRS/MMS/TV Streaming şi activarea serviciului Internet este nevoie să formezi *222*3# şi să urmezi instrucţiunile meniului. La fel, poţi contacta suportul tehnic la numărul 433 de luni până vineri, de la 09:00 la 20:00 şi de sâmbătă până duminică, de la 09:00 la 18:00. Pentru setarea modemului/laptopului apelează 433, iar în afara orelor de lucru al suportului tehnic, la 444.

  7. Pot expedia mesaje MMS peste hotare?

    Expedierea unui MMS peste hotare este posibilă către abonaţii operatorilor, parteneri MMS ai companiei Moldcell. Condiţii de utilizare:

     

    • Pentru utilizarea serviciilor MMS internaţional este nevoie să fie activat serviciul de GPRS/MMS.
    • Pentru a expedia un MMS clientului unui operator din străinătate este necesar de format 00 (sau+) [prefixul ţării] [codul operatorului] [numărul destinatarului].
    • Înainte de a expedia un mesaj MMS internaţional, te rugăm să te asiguri că operatorul care deserveşte destinatarul este in lista partenerilor MMS Moldcell. Pentru detalii click aici.
    • Expedierea şi recepţionarea mesajelor MMS internaţional în Roaming este prestată la condiţii MMS în Roaming.

    Tariful pentru expedierea unui MMS internaţional este 5,50 lei, inclusiv TVA.

  8. Cum activez mesageria vocală?

    Pentru activarea/dezactivarea mesageriei vocale, formează codul indicat.

    Mesageria vocală în cazul în care nu ai posibilitatea să raspunzi la apel:

      • Activare: *222*3*3*2#ok
      • Dezactivare: *222*3*3*2#ok

    Mesageria vocală în cazul în care nu eşti în aria de acoperire sau telefonul este deconectat:

      • Activare: *222*3*3*3#ok sau **62*9494#ok
      • Dezactivare: ##62#ok

    Mesajeria vocală în cazul în care linia este ocupată:

      • Activare: *222*3*3*1#ok sau **67*9494#ok
      • Dezactivare: ##67#ok

    Mesageria vocală în orice situaţie:

      • Activare: *222*3*3*4#ok sau **21*9494#ok
      • Dezactivare: ##21#ok

    Pentru a anula toate schimbările, formează:##002#ok.

  9. Cum utilizez Restricţia identificării numărului?

    Serviciul CLIR permite restricţionarea identificării numărului tău. Atunci când vei efectua un apel, numărul tău de telefon nu va apărea pe ecranul telefonului destinatarului. Pentru a activa serviciul CLIR, e nevoie să intri în meniul telefonului – setări – apeluri - expediere identitate proprie - nu.

    Serviciul SOCLIR permite restricţionarea opţională a numărului tău de telefon. Activarea acestui serviciu este similară activării serviciului CLIR. În cazul serviciului SOCLIR numărul destinatarului trebuie să fie cules în modul următor: #31#7xxxxxxx sau #31#6xxxxxxx.

    Acest serviciu nu este aplicabil apelurilor internaţionale. CLIR / SOCLIR este disponibil numai abonaţilor Moldcell cu contract.

  10. Cum utilizez numărul meu Moldcell în străinătate?

    Poţi utiliza numărul Moldcell în timpul călătoriilor în străinătate în cazul în care vei activa serviciul Roaming. Acest serviciu îţi permite să utilizezi numărul Moldcell în orice ţară cu operatorii căreia compania noastră are încheiate acorduri de Roaming.

     

    Pentru aceasta, informează-te:

    • Telefonează la Moldcell Serviciul Clientelă la 444 (de pe mobil) sau 444 444 (de pe fix) sau vizitează oricare Moldcell Center.
    • Verifică dacă Moldcell are încheiate contracte de Roaming cu operatorii din ţara pe care o vei vizita.
    • Află ce standard GSM este folosit în ţara în care mergi (GSM 900, 1800, 1900, 3G, etc) şi verifică dacă telefonul tău este compatibil acestui standard.
    • Ia cunoştinţă despre preţurile şi serviciile disponibile în Roaming.
    • Atrage atenţia la modul de taxare (la minut, la fiecare 30 secunde) şi valuta de taxare (EURO, USD sau valuta locală).

    Şi conectează-te:

    • Completează cererea (vezi formular) pentru activarea serviciului Roaming la oricare Moldcell Center sau formează din telefonul tău mobil *222*3*2#
    • Achită taxa de avans: pentru Abonament Moldcell – cel putin 300 MDL (mai mult de 300 lei)

    Important:
    Numărul GSM în cazul utilizatorilor Cartelă Moldcell trebuie să fie în perioada activă, iar la momentul conectării în cont trebuie să fie cel puţin 50 lei.

    Atunci când ai ajuns în ţara de destinaţie, activează serviciul:

    • Selectează manual din meniul telefonului reţeaua operatorului de serviciile căruia doreşti să beneficiezi sau
    • Selectează reţeaua în mod automat prin deconectarea şi (imediat) reconectarea telefonului.

    Atunci când vei reveni în Moldova, poţi suspenda serviciul Roaming:

    • Depune la orice Moldcell Center o cerere de suspendare a serviciului Roaming.
    • Formează *222*3*2#ok, alege opţiunea Dezactivare.
  11. Cum semnez un contract pentru Cartelă Moldcell?

    Contractul poate fi încheiat la oricare Moldcell Center/Shop, prin prezentarea cartelei SIM, codurilor PIN/PUK şi a buletinului de identitate (valabil) sau a permisului de conducere. Pentru încheierea contractului nu se percep taxe. Dacă nu dispui de codurile PIN/PUK sau cartela SIM, va fi necesar să oferi informaţii referitoare la numărul pe care îl utilizezi, de exemplu: starea contului, data şi suma ultimei reîncărcări a contului, numerele preferate (în cazul existenţei acestora) etc. 

    După verificarea veridicităţii informaţiei prezentate, se va încheia contractul cu Moldcell. Pentru semnarea contractului adresează-te la oricare Moldcell Center/Shop şi prezintă toate actele necesare.

    Nota: Dacă semnezi contractul cu scopul de a trece ulterior la Abonament Moldcell, vei achita numai taxa de conectare la acest pachet – 30 MDL (inclusiv TVA).

  12. Pot trece de la Cartelă la Abonament, păstrând acelaşi număr?

    Poţi trece de la Cartelă Moldcell la Abonament Moldcell şi să păstrezi numărul pe care l-ai avut. Pentru aceasta trebuie să închei, iniţial, un contract pentru Cartelă Moldcell (vezi întrebarea 11).

    Dacă ai încheiat un contract Cartelă Moldcell numai din motivul de a trece la Abonament Moldcell, vei avea de achitat:

    • taxa de conectare la Abonament Moldcell – 30 lei (inclusiv TVA)
    • abonamentul lunar, calculat proporţional pentru zilele în care vei folosi în luna respectivă Abonament Moldcell
    • un avans din contul căruia vei efectua apeluri

    În cazul trecerii de la Cartelă Moldcell la Abonament Moldcell vei încheia un nou contract. După aceasta vei primi o cartelă SIM nouă şi coduri noi PIN şi PUK, numărul GSM rămânând acel pe care l-ai avut. Pentru încheierea contractului, vei prezenta actele corespunzătoare.

  13. Unde se suplineşte contul şi/sau se achită facturile pentru serviciile GSM?

    Reîncărcarea contului şi achitarea facturilor pentru serviciile GSM (cu Abonament Moldcell) pot fi achitate:

     

    • Online, în acest caz banii vor ajunge pe cont în decurs de maximum 5 minute. Achitările în regim online pot fi efectuate la Victoriabank, EuroCreditBank, Mobiasbancă, Moldindconbank, Fincombank, Energbank, Banca Comercială Română, Unibank şi Banca de Economii.
    • La celelalte bănci, banii vor ajunge în cont în decurs de 2 zile bancare
    • Prin intermediul terminalelor de plăţi electronice
    • Cu cartele de reîncărcare
  14. Cât timp clientul Abonament Moldcell va primi apeluri, după ce soldul în cont a atins limita de 0 (zero) lei?

    Apelurile de intrare vor fi blocate după 30 zile din momentul în care limita în cont a atins 0 (zero) lei. Apelurile de ieşire sunt blocate din momentul în care soldul în cont atinge limita de 0 (zero) lei.
  15. Nu am vorbit cu destinatarul apelului, însă banii au fost extraşi din cont. Care poate fi cauza?

    Banii puteau fi extraşi din contul tău dacă a avut loc una din situaţiile următoare:
    • Ai apelat un abonat care avea activata Mesageria vocală.
    • Telefonul destinatarului operează în regim “ton”, emiţând astfel un semnal asemănător cu cel de răspuns la apel (identificator al numărului, etc.)
    • Telefonul fix al destinatarului suportă serviciul CLIP.
    • Ai efectuat un apel prin intermediul IP telefoniei, astfel banii fiind extraşi din cont începând cu primul ton.
  16. Ce fac în caz de pierdere sau furt al telefonului mobil?

    Pentru a evita cheltuirea banilor din cont, apelează Serviciul Clientelă la numărul 444 sau 444 444 şi solicită blocarea (serviciu este disponibil numai abonaţilor Moldcell cu contract) numărului tău. Pregăteşte pentru prezentare următoarele date, înscrise în contract.

     

    Persoane fizice:

    • Numărul GSM
    • Numele, prenumele
    • Data naşterii
    • Adresa (dacă e necesar)
    • Numărul buletinului de identitate / a permisului de conducere/ codul personal.
    • Parola

    Persoane juridice:

    • Numărul GSM
    • Denumirea companiei
    • Numărul certificatului de înregistrare
    • Adresa
    • Codul fiscal
    • Rechizitele bancare
    • Parola

    După ce datele pe care le-ai prezentat au fost verificate, numărul tău va fi blocat pe parcursul a 24 ore. Timp de 24 de ore după blocarea numărului e necesar să depui la oricare Moldcell Center sau Shop o cerere, care va conţine motivul (furt sau pierdere) de blocare a numărului. La aceasta cerere se va anexa copia buletinului de identitate. În cazul persoanelor juridice cererea trebuie să fie scrisă pe o foaie cu antet, ştampilată şi semnată de director.

    Cererea (vezi formular) poate fi depusă la Moldcell Center, Shop sau expediată prin fax la numărul 20-62-62.

    Pentru a păstra numărul GSM:

    • Depune la oricare Moldcell Center sau Shop o cerere de înlocuire a cartelei SIM (înlocuirea cartelei SIM se face gratuit)
    • Prezintă toate actele necesare şi dispoziţia de plată.

    După ce ai îndeplinit toate formalităţile vei primi o cartelă SIM nouă cu coduri noi PIN şi PUK pentru acelaşi număr GSM.

    Daca nu ai adresat în decurs de 24 de ore, din momentul în care ai telefonat la Serviciul Clientelă, o cerere către Moldcell, numărul tău va fi reactivat şi toate serviciile folosite din acel moment urmează a fi achitate de către proprietarul oficial al numărului GSM.

  17. Cum să înlocuiesc o cartelă SIM deteriorată cu una nouă?

    Pentru a înlocui cartela deteriorată cu una nouă trebuie sa respecţi următoarea procedură:

    • Depune la oricare Moldcell Center sau shop o cerere de înclocuire a cartelei SIM (înlocuirea cartelei costă 25 lei).
    • După ce ai îndeplinit toate formalităţile vei primi o cartelă SIM nouă cu coduri noi PIN şi PUK pentru acelaşi număr GSM.

    Nota: Cartela SIM va fi înlocuită în următoarele cazuri: 

    • blocarea codului PUK, 
    • pierderea sau furtul telefonului mobil, 
    • trecerea de la Cartelă Moldcell la Abonament Moldcell 
    • utilizare incorectă.
  18. Poate o persoană minoră (sub 18 ani) sau un cetăţean străin să devină abonat Moldcell?

    Pentru ca un cetăţean străin să devină abonat Moldcell, acesta trebuie în primul rând să se înregistreze la Ministerul Afacerilor Interne şi să prezinte unul dintre actele următoare:
    • Permis de reşedinţă
    • Paşaport naţional cu viză valabilă
    • Paşaport naţional cu viza de reşedinţă aplicată
    • Paşaport diplomatic

    Persoanele minore (sub 18 ani) pot beneficia de planurile tarifare Moldcell cu condiţia că contractul va fi semnat de tutore sau/şi reprezentatul sau legal (părinte).

  19. Cum aflu cine m-a telefonat în timp ce telefonul meu era deconectat sau se află în afara ariei de acoperire?

    Cu serviciul Notificarea apelurilor pierdute vei fi întotdeauna informat despre apelurile la care nu ai reuşit să răspunzi. În cazul în care ai telefonul deconectat sau când te afli în afara ariei de acoperire, Notificarea apelurilor pierdute îţi oferă informaţia necesară despre apelurile nepreluate printr-un SMS. Vei primi mesajul imediat ce devii disponibil cu numărul de telefon al persoanei care te-a apelat, data şi ora apelului. Mesajul poate conţine până la 8 apeluri nepreluate. Serviciul este tarifat cu 1,99 lei lunar, indiferent de numărul de mesaje primite.