Ce este Semnătura Mobilă?

Cu ajutorul semnăturii mobile, poți semna de la distanță acte, declarații, întocmi cereri fără a fi necesară prezența fizică și actul de identitate. Semnarea se face direct din calculator sau telefon prin introducerea codului PIN secret.

Semnătura Mobilă pe eSIM

Ai număr pe eSIM? Atunci ai și Semnătură Mobilă! Activarea e gratuită și durează doar câteva minute în orice magazin Moldcell. Odată activată, semnătura digitală e valabilă 2 ani și o folosești doar când ai nevoie.

Funcționează perfect pe telefoane compatibile cu eSIM – Apple, Samsung, Xiaomi și OPPO.

   
  Vezi lista competă a dispozitivelor compatibile
 

Apple şi Samsung - dispozitivele compatibile eSIM

Xiaomi:Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro

Oppo: OPPO Find 8X Pro, OPPO Reno 13 Pro, OPPO Reno 13, OPPO Reno13 F, OPPO Reno13 FS, OPPO A5 Pro 5G, OPPO Find X5 Pro, OPPO Find X5, OPPO Find N2 Flip

Activează serviciul în 3 pași simpli

  • Completează Cererea de certificare a cheii publice

  • Înlocuiește cartela SIM cu o cartelă specială sau cu una eSIM.

  • Setează codul PIN secret pe care îl vei folosi doar tu

Descarcă Cererea de certificare

Tarife și condiții

Activarea serviciului Semnătura Mobilă este gratuită.
Pentru utilizarea semnături mobile, activează una din opțiunile disponibile:

Semnături incluse Valabilitatea Preț lunar
100 semnături 30 zile 30 lei
1000 semnături 30 zile 60 lei

În cazul indisponibilității unui pachet de semnături veți semna la prețul standard al unei semnături – 3 lei.

Ce poți face cu Semnătura Mobilă:
 

Consultarea portalului cetățeanului – unde vei putea găsi informații despre statutul actelor, situația fiscală, informații despre bunurile imobile, date despre vehiculele în posesie, eventuale contravenții, amenzi sau puncte de penalizare și alte informații utile.

Raportarea către Serviciul Fiscal de Stat - depunerea declarației cu privire la impozitul pe venit.

Solicitarea serviciilor de documentare - cum ar fi duplicate sau extrase ale actelor de stare civilă (certificat de naștere, de căsătorie etc.).

Raportarea electronica - către Instituţii de Stat, cum ar fi: Ministerul Finanțelor (MF), Casa Națională de Asigurări Sociale (CNAS), Casa Națională de Asigurări în Medicină (CNAM), Serviciul Fiscal de Stat (SFS) şi altele.

Emiterea şi recepţionarea eFacturii

Consultarea portalului cetățeanului - unde se regăsesc informaţii pentru antreprenori, precum: date generale despre companie, despre bunuri imobile, împuterniciri de reprezentare, informaţii despre actele permisive, cât şi despre vehiculele în posesie.

Avantajele serviciului

  • Sigur

    Doar posesorul cunoaște codul PIN care pornește algoritmul de generare a semnăturii.

  • Comod

    Ai libertatea să semnezi sau să soliciți acte oricând ai nevoie și oriunde te-ai afla.

  • Simplu

    Pentru a utiliza serviciul, ai nevoie de telefonul mobil și de o cartelă SIM specială sau eSIM.

   
  Condiții ofertă:
 
  • Pentru activare, formaţi *222*5#ok şi alegeţi pachetul dorit;
  • La expirarea termenului de valabilitate, pachetele de servicii vor fi prelungite, iar cantitatea neconsumată de semnături se anulează;
  • Pachetele de servicii pot fi activate doar în perioada activă a contului, având balanța contului pozitivă;
  • Pentru a dezactiva orice tip de opțiune cu semnături mobile, transmite un SMS cu cifra 1 ca text, la numărul 2235;
  • Pentru abonații „Cartela Moldcell”, nu sunt disponibile opțiuni cu semnături mobile incluse, fiecare tranzacție va fi efectuată conform tarifului standart 3 lei per semnătură.
  • În cazul modificării planului tarifar, opțiunile rămân active până la expirarea acestora.
  • La migrare către planul tarifar "Cartelă Moldcell", certificatul de chei publice va fi revocat, iar opțiunile active cu semnături mobile vor fi anulate automat.
  • La reperfectare de pe persoană juridică pe persoană fizică sau viceversa, certificatul va fi revocat și se va întocmi un nou certificat pentru scopurile activității curente. Serviciul poate fi utilizat și în Roaming. Pentru fiecare tranzacție, veți achita prețul pentru SMS, conform tarifelor stabilite în Roaming (atât pentru mesaje expediate, cât și pentru cele primite).
   
  Care sunt actele de identitate acceptate pentru activarea serviciului?
 
  • carte de identitate al cetăţeanului RM (ID);
  • carte de identitate provizorie al cetăţeanului RM (CP); - buletinul de identitate al cetăţeanului RM de generațiile I, II sau III (CA);
  • permisul de şedere provizorie pentru cetăţeni străini şi apatrizi domiciliaţi temporar în RM (IR/IC);
  • permisul de şedere permanentă pentru cetăţenii străini (CR);
  • buletinul de identitate pentru apatrizi (CC);
  • buletinul de identitate provizoriu (BP);
  • documentul de călătorie (cu date biometrice) pentru apatrizi (PC);
   
  Detalii despre certificatul de chei publice:
 
  • Certificatul cheii publice este valabil timp de 2 ani din momentul oferirii acestuia.Dacă termenul de validitate a acestuia în curând expiră, este necesar să vă prezentați cu actul de identitate la orice reprezentanţă Moldcell Center și să depuneți Cererea de reînnoire a certificatului cheii publice, timp de maxim 30 zile înainte de termenul de expirare.
  • Dacă certificatul cheii publice deja a expirat, e necesar să vă prezentați cu actul de identitate la orice reprezentanță Moldcell Center și veți depune Cererea de certificare a cheii publice pentru primirea unui nou certificat.
  • Dacă ați blocat codul PIN, e necesar vă apropiați în orice magazin Moldcell Center, cu actul de identitate. În urma procedurii de resetare, veți seta un nou cod PIN.
  • Dacă aveți suspiciuni în ceea ce privește compromiterea securității datelor Dvs., de exemplu, dacă ați pierdut telefonul mobil, sau careva persoae terțe au aflat codul PIN, apelați la Serviciul Clientelă Moldcell pentru a cere suspendarea certificatului cheii publice. Ulterior, pentru restabilirea acestuia, va fi necesar să vă prezentați la orice reprezentanţă Moldcell cu actul de identitate.
   
  eSIM
 
  • Cum pot activa Semnătura Mobilă pe eSIM?
    În orice magazin Moldcell. Vii cu buletinul și pleci cu semnătura mobilă activă. Gata în câteva minute.
  • Ce fac dacă îmi schimb telefonul?
    La schimbarea telefonului, soliciți o cartelă eSIM nouă și reactivarea certificatului de Semnăturii Mobile într-un magazin Moldcell.
  • Mi-am resetat telefonul. Mai funcționează semnătura?
    Dacă ai șters eSIM-ul din greșeală, sau ai resetat telefonul, vino în magazin – primește un e-SIM nou și reactivează certificatul de Semnături Mobile.
  • Pot avea Semnătura Mobilă dacă nu am un număr Moldcell?
    Nu poți. Dar poți obține un număr pe eSIM direct din aplicația my moldcell, și îți activezi apoi certificatul de Semnătură Mobilă în orice magazine Moldcell.