Companiile grupului TeliaSonera s-au unit sub identitatea unui brand comun

Astăzi, 12 mai, 2011 TeliaSonera a realizat un pas istoric de importanţă majoră,  unificând operaţiunile sale sub identitatea unui brand comun. Această acţiune reflectă combinaţia unică dintre potenţialul internaţional al companiei şi excelenţa locală în fiecare din ţările în care operează. Imaginea nouă subliniază, de asemenea, rolul de inovator al TeliaSonera în industria telecomunicaţiilor. Pentru a marca evenimentul de rebranding internaţional TeliaSonera lansează în ţările scandinave şi baltice cele mai avantajoase la ora actuală  oferte de transfer de date în roaming. 

Începând de astăzi, 18 branduri principale, subdiviziuni consolidate ale companiei TeliaSonera, sunt unite sub o identitate atractivă a unui brand comun. Din anul 2009 această identitate a fost implementată în operaţiunile companiei TeliaSonera din regiunea Eurasia, inclusiv în Moldova, unde operatorul de telefonie mobilă Moldcell a trecut în aprlilie 2010 printr-un rebranding similar. În prezent, identitatea noului brand a fost  extinsă în ţările Europei de nord şi cele baltice. Schimbarea de imagine a generat rebrandingul a mai bine de 300 de puncte de vânzări, 1000 semne şi aproximativ 500 interfeţe digitale, inclusiv site-urile TeliaSonera în aceste ţări, care au circa 7 milioane de vizitatori în fiecare lună.
 
Începând cu 12 mai, 2011, la o imagine de brand comun au trecut companiile: Netcom şi NextGenTel din Norvegia, Telia din Danemarca şi Suedia, Sonera din Finlanda, EMT şi Elion din Estonia, Omnitel din Lituania, de asemenea în TeliaSonera, TeliaSonera Finans şi TeliaSonera International Carrier. Brandul unitar  se bucură déjà de mare succes pe pieţele  regiunii Eurasia: Moldcell (Moldova), Kcell (Kazahstan), Geocell (Georgia), Ncell (Nepal), Tcell (Tadjikistan) şi Azercell (Azerbaidjan) şi va fi implementată în iunie current în compania Ucell (Uzbekistan).  Toate 18 branduri au acum o imagine unică cu utilizarea aceluiaşi simbol dinamic, culoare caldă violet şi interpretare grafică identică.  Piatra simbolizează originea, rădăcinile patrimoniul, forţa şi fermitatea valorilor şi acţiunilor noastre. Liniile albe care îmbrăţişează piatra reprezintă conexiunea armonioasă dintre oameni, generaţii şi naţiuni. Violetul este o culoare regală, nobilă, net deosebindu-se de celelalte prin profunzimea şi individualitatea sa.

Moldcell. Un an de la rebrandingul violet

Acum un an compania Moldcell a trecut printr-un proces de înnoire a brandului, subliniind astfel apartenenţa sa la marea “familie” a operatorilor mobili din grupul TeliaSonera, lider în domeniul telecomunicaţiilor din Ţările Nordice şi Baltice, cu poziţii puternice pe pieţile din Eurasia, inclusiv Rusia şi Turcia.
Chiril Gaburici, Director General Moldcell“Mă bucur să remarc faptul că, acest proces de rebranding a pornit de la operatorii din Eurasia, printre care se numără şi Moldcell. Sunt convins că profesionalismul specialiştilor locali care au lucrat la rebranding, dar mai ales rezultatele surprinzătoare pe care le-am obţinut după înnoirea mărcii i-au motivat pe colegii noştri nordici şi baltici să treacă la o imagine proaspătă, elegantă şi unitară”.

Timp de un an după rebranding, Moldcell a reuşit să devină operatorul din Moldova cu cele mai multe conectări noi la reţeaua sa (conform datelor de la finele anului 2010 ale Agenţiei Naţionale de Reglementare în domeniul Comunicaţiilor Eletronice şi Tehnologiei Informaţiei). Numărul abonaţilor Moldcell a depăşit cifra de 1 milion, iar volumul vânzărilor a crescut cu 19%. La concursul naţional “Marca Comercială a anului”, organizat tradiţional de către camera de comerţ din Moldova, Moldcell a câştigat premiul mare pentru cel mai de succes şi stilat rebranding. În opinia comitetului organizatoric al concursului, Moldcell a implementat cel mai eficient şi complex rebranding. Momentul culminant al rebranding-ului Moldcell a constituit  concertul din data de 28 aprilie, 2010, în Piaţa Marii Adunări Naţionale care a reunit un număr record de spectatori pentru acest gen de activitate – circa 121 000. Astăzi, Moldcell este cunoscut drept operatorul inovativ care a lansat în premieră în Republica Moldova 13 tehnologii moderne şi zeci de soluţii de comunicare performante. Actualmente, Moldcell oferă cea mai mare varietate de telefoane mobile BlackBerry în Moldova, dar şi cele mai avansate telefoane, tablete iPad şi Samsung Galaxy.  
 
Acoperire geografică: din Ţările Nordice până în Nepal

Noul brand al grupului TeliaSonera reprezintă combinaţia unică dintre prezenţa globală şi implementarea  locală care vine să  consolideze  poziţia grupului pe scena internaţională de telecomunicaţii. Noua imagine accentuează şi scoate în evidenţă  istoria şi patrimoniul TeliaSonera,  statutul său de pionier al industriei, fiind unul dintre fondatorii mondiali ai telefoniei mobile şi forţa motrică în dezvoltarea societăţii informaţionale din lume.

"Suntem convinşi că am creat un brand unic ce rezidă în combinaţia dintre stategia globală  a unei companii internaţionale şi excelenţă locală a pieţei şi relaţiile speciale cu clienţii”,  a declarat Preşedintele şi Directorul Executiv General al TeliaSonera, dl. Lars Nyberg.

Cecilia Edström, Vicepreşedinte Senior TeliaSonera şi Şef pe Comunicare: “Abonându-Vă  la unul dintre operatorii noştri locali, Dvs Vă abonaţi de fapt la grupul TeliaSonera , ceea ce presupune că obţineţi beneficii tangibile: cele mai moderne tehnologii şi servicii inovatoare, oferte competitive, în plus beneficiaţi de  competenţa  şi profesionalismul celor mai buni  specialişti din domeniu.”

În mai puţin de un deceniu, TeliaSonera a devenit unul dintre operatorii-lideri în telecomunicaţii din Europa şi Eurasia. În ultimii ani TeliaSonera a lansat prima reţea 4G din lume în baza tehnologiei LTE, este un operator de transport date la capacităţi mari - lider în Europa, a construit reţeaua mobilă in munţii Himalaya, la cea mai mai mare înălţime din lume. Acoperirea geografică a grupului cunoaşte o vastă arie, companiile sale operează începând cu ţările nordice şi baltice, cu extindere  spre Eurasia şi până în Nepal, numărând peste 158 milioane de clienţi. 

Notă:
TeliaSonera prestează servicii de telecomunicaţii în ţările nordice şi baltice, pieţele emergente din Eurasia, inclusiv Rusia, Turcia şi în Spania. Compania TeliaSonera este acum prezentă în 20 de pieţe ale lumii, cu aproape 460 milioane de locuitori. Numărul abonaţilor grupului a ajuns la 158 milioane de clienţi conform datelor de la finele primului trimestru al anului curent. La finele anului 2010, vânzările net ale TeliaSonera s-au ridicat la aproximativ 15 miliarde dolari iar numărul angajaţilor era de 29 000 persoane.

În pieţele emergente din Eurasia, TeliaSonera este acţionar majoritar al operatorilor de telefonie mobilă din Moldova (Moldcell), Kazahstan (Kcell), Azerbaidjan (Azercell), Georgia (Geocell), Tadjikistan (Tcell), Uzbekistan (Ucell), şi Nepal (Ncell ). TeliaSonera deţine, de asemenea, acţiuni în companiile MegaFon (Rusia), Turkcell (Turcia) şi Roshan (Afganistan).

Pentru mai multe informaţii despre TeliaSonera, vă rugăm să vizitaţi site-ul www.teliasonera.com.