Moldcell te invită să-ţi cunoşti scriitorii

Uniunea Scriitorilor din Moldova, în parteneriat cu operatorul de telefonie mobilă  Moldcell, lansează Proiectul naţional de lecturi publice. Pe parcursul anului 2011, o pleiadă de autori îndrăgiţi va străbate întreaga ţară pentru a se întâlni cu elevii şcolilor din zonele rurale, dar şi din capitală, într-o călătorie literară desfăşurată cu susţinerea Ministerului Educaţiei al Republicii Moldova.

Proiectul a fost prezentat în cadrul unui eveniment ce a avut loc pe 6 aprilie 2011, la sediul Uniunii Scriitorilor din Moldova (USM), în prezenţa vice-ministrului Educaţiei, dna Loretta Handrabura, preşedintelui USM, dl Arcadie Suceveanu şi a şefei secţiei Comunicări Corporative Moldcell Rodica Verbeniuc, scriitorilor implicaţi în proiect şi a primilor beneficiari – elevi şi profesori din liceele ce poartă nume de scriitori din capitală şi regiuni.

Vice-ministrul Educaţiei al Republicii Moldova, Loretta Handrabura: „Ne-a făcut o deosebită plăcere să participăm  la „naşterea” şi evoluţia acest proiect comun al Uniunii Scriitorilor şi companiei Moldcell. Este în interesul tinerilor să cunoască autorii ce figurează în programul de învăţământ, să asculte şi să se implice în discuţii cu oamenii de artă. Totodată, avem toată încrederea că şcolile implicate în program vor valorifica la maxim această oportunitate.”

Proiectul de lecturi publice la sate îşi propune să realizeze un contact direct al scriitorilor  (printre care Aureliu Busuioc, Vladimir Beşleagă, Dumitru Matcovschi, Spiridon Vangheli, Petru Cărare, Nicolae Dabija, Andrei Strâmbeanu, Iulian Filip, Efim Tarlapan, Vasile Romanciuc, Nicolae Popa) cu cititorii din localităţile rurale din toate zonele geografice ale Republicii Moldova. După aproape 20 de ani, Uniunea Scriitorilor  graţie Moldcell reia  dialogul consolidat cu tânăra generaţie, în dorinţa de a o ghida spre valorile educaţiei, ale gândirii libere şi critice, spre lectură şi creaţie.  

Preşedintele Uniunii Scriitorilor din Moldova, Arcadie Suceveanu: „Mă bucur foarte mult că ne-am adunat astăzi pentru a marca începutul acestui maraton literar, ce nu s-ar fi putut realiza fără susţinerea companiei Moldcell, căreia îi mulţumesc din partea celor aproape de 50 de autori implicaţi în proiect. Ţin să vă comunic faptul că scriitorii vor avea şi misiunea de a identifica tinere talente în cadrul Concursului de creaţie literară printre elevi, încurajându-i să se afirme nu doar în plan local ci şi la nivel republican. La finele proiectului ne vom revedea pentru a desemna câştigătorii la categoriile Poezie şi Proză. De aceea, întâlnirea cu literatura se va dovedi a fi una providenţială pentru unii tineri – nu doar datorită premiilor pe care le vor primi de la Moldcell şi Uniune, ci mai ales deoarece le poate schima planurile şi aspiraţiile de viitor.”

18 şcoli din 15 raioane ale ţării, inclusiv din sate unde s-au născut personalităţi marcante ale literaturii noastre (Pererîta, Briceni – Grigore Vieru; Sauca, Soroca – Petru Zadnipru; Strâmba, Râşcani – Liviu Damian; Vadul-Raşcov, Şoldăneşti – Dumitru Matcovschi etc.), dar şi licee care poartă nume de scriitori vor fi implicate în Proiectul naţional de lecturi publice. Este de menţionat faptul că, pe timp de vară, întâlnirile cu scriitorii se vor desfăşura în taberele pentru copii din Bălţi, Ungheni şi Orhei.

Şef secţie Comunicări Corporative Moldcell, Rodica Verbeniuc: „Stimularea tinerilor şi promovarea metodelor alternative de educaţie fac parte din strategia RSC a companiei Moldcell. Suntem onoraţi să participăm la călătoria literară prin satele Moldovei şi îi îndemnăm pe tineri să-şi cunoască scriitorii şi să se mândrească cu personalităţile pe care le-a dat acest pământ. De asemenea, ţin să anunţ că oficiul mobil Moldcell AERO va fi prezent în fiecare din localităţile din proiect  cu oferte speciale la comunicarea mobilă şi telefoane la super preţ.”

Pe lângă dialogul cu scriitorii, Proiectul naţional de lecturi publice la sate presupune şi donaţii de carte din partea companiei Moldcell pentru şcolile beneficiare.

NOTĂ: Pe parcursul a 11 ani de activitate, compania Moldcell a devenit un adevărat prieten al copiilor, ajutându-i să crească mari şi deştepţi. Prin campaniile naţionale pe care le-a susţinut în domeniile educaţie şi sănătate, prin proiectele de caritate, culturale şi de divertisment destinate celor mici, Moldcell a susţinut peste  400 000 de copii din Republica Moldova.