Parametrii de calitate Trimestrul II 2018

Valoarea măsurată a parametrilor de calitate pentru serviciul public de telefonie mobilă

Trimestrul II 2018

Parametrii de calitate pentru serviciul public de telefonie mobilă Valoarea măsurată

1. Disponibilitatea reţelei (Availibility Performance, NAp)

1) coeficientul disponibilităţii reţelei, %

 99,71%

2. Accesibilitate serviciului (Service Accessibility, SAc)

1) rata apelurilor nereuşite, %

 0,15%

2) rata conexiunilor mesajelor SMS, ne-expediate end-to-end, %

 1,02%

3. Integritatea serviciului (Service Integrity, SIn)

1) nivelul stabilit de calitate a convorbirii pentru metodele de estimare:

 

a) metoda medie de estimare (MOS)

>=3.5

2) rata convorbirilor ce corespund condiţiilor de calitate pentru metodele de estimare:

 

a) metoda medie de estimare (MOS)

80%

4. Continuitatea serviciului (Service Retainability, SRe)

1) rata apelurilor întrerupte, %

 0.46%

5. Fiabilitatea serviciului furnizat (Services Reliability, SR)

1) timpul stabilit pentru remedierea deranjamentelor şi restabilirea accesului la servicii, ore

8 ore – stație de bază

2) rata deranjamentelor, remediate în timpul stabilit

77.62

6. Reclamaţii taxări servicii (Charging Performance, CP)

1) rata facturilor reclamate, %

0,036

7. Satisfacţia utilizatorului (Satisfaction of users by service, SUS)

1) rata reclamaţiilor privind aspectele tehnice şi organizatorice ale serviciului, %

 0,061

2) timpul mediu de răspuns pentru serviciul de “operatoare”; sec.

36,6

3) rata apelurilor către servicii de “operatoare” care au fost preluate în maximum 30 de secunde; din totalul apelurilor către aceste servicii, %

68,7

 

[1] Parametrii de calitate corespund Anexei 6 la Hotărârea nr.278/2009

 

Valoarea măsurată a parametrilor de calitate pentru serviciul public de acces la Internet
Trimestrul I 2018
Parametrii de calitate pentru serviciul public de acces la Internet Valoarea măsurată
  1. Termenul necesar pentru furnizarea serviciului

 

  1. 80% dintre cele mai rapid soluţionate cereri, zile

1

  1. 95% dintre cele mai rapid soluţionate cereri, zile

4

  1. % cererilor soluţionate în termenul convenit, %

99

  1. Timpul de conectare

 

  1. 80% cele mai rapide conectări realizate, sec

LTE=0.10; HSPA=1.08

  1. 95% cele mai rapide conectări realizate, sec

LTE=0.10; HSPA=1.86

  1. Viteza de transfer a datelor

 

3.1 Dial-up

 

  1. viteza nominală/maximă de transfer a datelor (download/upload), kbit/s

-

  1. viteza minim garantată de transfer a datelor (download/upload), kbit/s

-

  1. viteza măsurată de transfer a datelor, kbit/s:

95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 

5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) 

-

  1. viteza medie de transfer a datelor (download/upload), kbit/s

-

  1. numărul de măsurări efectuate

-

3.2  ISDN (Integrated Services Digital Network), Reţea cu servicii digitale integrate

 

  1.   viteza nominală/maximă de transfer a datelor (download/upload), kbit/s

-

  1.   viteza minim garantată de transfer a datelor (download/upload), kbit/s

-

  1.   viteza  măsurată de transfer a datelor, kbit/s:

95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 

5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload)

-

  1.   viteza medie de transfer a datelor (download/upload), kbit/s

-

  1.   numărul de măsurări efectuate

-

3.3 CDMA 1x   (Code Division Multiple Access), Acces multiplu divizat prin cod

 

  1. viteza nominală/maximă de transfer a datelor (download/upload),Mbit/s

-

  1. viteza minim garantată de transfer a datelor (download/upload), Mbit/s

-

  1. viteza  măsurată de transfer a datelor, Mbit/s:

95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 

5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload)

-

  1. viteza medie de transfer a datelor  (download/upload), Mbit/s

-

  1. numărul de măsurări efectuate

-

3.4 xDSL (Digital Subscriber Line), Linie de abonat digitală

 

  1. viteza nominală/maximă de transfer a datelor (download/upload),Mbit/s

-

  1. viteza minim garantată de transfer a datelor (download/upload), Mbit/s

-

  1. viteza  măsurată de transfer a datelor, Mbit/s:

95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 

5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload)

-

  1. viteza medie de transfer a datelor  (download/upload), kbit/s

-

  1. numărul de măsurări efectuate

-

3.5 Ethernet FTTx, (Fiber To The x), Fibra optica către x

 

  1. viteza nominală/maximă de transfer a datelor (download/upload),Mbit/s

-

  1. viteza minim garantată de transfer a datelor (download/upload), Mbit/s

-

  1. viteza  măsurată de transfer a datelor, Mbit/s:

95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 

5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload)

-

  1. viteza medie de transfer a datelor  (download/upload), Mbit/s

-

  1. numărul de măsurări efectuate

-

ACCES LA PUNCTE MOBILE

Mun. Chișinău

Alte loc. >50000

3.6 CDMA EVDO

În afara

orelor de vârf

Ore de vârf

În afara

orelor de vârf

Ore de vârf

  1. viteza nominală/maximă de transfer a datelor (download/upload),Mbit/s

-

  1. viteza minim garantată de transfer a datelor (download/upload), Mbit/s

-

  1. viteza  măsurată de transfer a datelor, Mbit/s:

95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 

5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload)

-

-

-

-

  1. viteza medie de transfer a datelor  (download/upload), Mbit/s

-

-

-

-

  1. numărul de măsurări efectuate.

 

 

 

 

3.7 UMTS (HSDPA+HSUPA), (Universal Mobile Telecommunications System), Sistem Universal de Telecomunicaţii Mobile,

În afara

orelor de vârf

Ore de vârf

În afara

orelor de vârf

Ore de vârf

  1. viteza nominală/maximă de transfer a datelor (download/upload),Mbit/s

42/5.7

  1. viteza minim garantată de transfer a datelor (download/upload), Mbit/s

According to contract/according to contract

  1. viteza  măsurată de transfer a datelor, Mbit/s:

95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 

5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload)

 

 

 

 

  1. viteza medie de transfer a datelor  (download/upload), Mbit/s

 

 

 

 

  1. numărul de măsurări efectuate.

300/300

199/199

69/69

55/55

3.8 LTE, (Long-Term Evolution), Evoluție pe termen lung

În afara

orelor de vârf

În afara

orelor de vârf

În afara

orelor de vârf

În afara

orelor de vârf

  1. viteza nominală/maximă de transfer a datelor (download/upload), Mbit/s

375/150

  1. viteza minim garantată de transfer a datelor (download/upload), Mbit/s

According to contract/according to contract

  1. viteza  măsurată de transfer a datelor realizată, Mbit/s:

95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 

5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload)

 

 

 

 

  1. viteza medie de transfer a datelor  (download/upload), Mbit/s

 

 

 

 

  1. numărul de măsurări efectuate

341/341

482/482

193/193

123/123

3.9 GPRS-CSD (General pachet radio service), Serviciu de Pachete Comutate pentru Comunicații Mobile de Date,

În afara

orelor de vârf

Ore de vârf

În afara

orelor de vârf

Ore de vârf

  1. viteza nominală/maximă de transfer a datelor (download/upload), kbit/s

-

  1. viteza minim garantată de transfer a datelor (download/upload), kbit/s

-

  1. viteza  măsurată de transfer a datelor, kbit/s:

95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 

5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload)

-

-

-

-

  1. viteza medie de transfer a datelor  (download/upload), kbit/s

-

-

-

-

  1. numărul de măsurări efectuate.

-

-

-

-

3.10 GPRS (Class 10 AND CS-4)

Înafara

orelor de vârf

Ore de vârf

În afara

orelor de vârf

Ore de vârf

  1. viteza nominală/maximă de transfer a datelor (download/upload), kbit/s

-

  1. viteza minim garantată de transfer a datelor (download/upload), kbit/s

-

  1. viteza măsurată de transfer a datelor, kbit/s:

95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 

5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload)

-

-

-

-

  1. viteza medie de transfer a datelor  (download/upload), kbit/s

-

-

-

-

  1. numărul de măsurări efectuate.

-

-

-

-

3.11 GPRS/EDGE (Enhanced Data rates for GSM Evolution), GSM cu rata îmbunătăţită

Înafara

orelor de vârf

Ore de vârf

În afara

orelor de vârf

Ore de vârf

  1. viteza nominală/maximă de transfer a datelor (download/upload), kbit/s

236.8/118

  1. viteza minim garantată de transfer a datelor (download/upload), kbit/s

 

  1. viteza  măsurată de transfer a datelor, kbit/s

95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 

5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload)

 

 

 

 

  1. viteza medie de transfer a datelor  (download/upload), kbit/s

 

 

 

 

  1. numărul de măsurări efectuate.

70/71

73/71

65/65

66/75

3.12  IEEE 802.11(Wi-Fi)

În afara

orelor de vârf

Ore de vârf

În afara

orelor de vârf

Ore de vârf

  1. viteza nominală/maximă de transfer a datelor (download/upload), Mbit/s

-

  1. viteza minim garantată de transfer a datelor (download/upload), Mbit/s

-

  1. viteza  măsurată de transfer a datelor, Mbit/s:

95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 

5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload)

-

-

-

-

  1. viteza medie de transfer a datelor  (download/upload), Mbit/s

-

-

-

-

  1. numărul de măsurări efectuate.

-

-

-

-

3.13  IEEE 802.16 (Wireless WiMax)

În afara

orelor de vârf

Ore de vârf

În afara

orelor de vârf

Ore de vârf

  1. viteza nominală/maximă de transfer a datelor (download/upload), Mbit/s

-

  1. viteza minim garantată de transfer a datelor (download/upload), Mbit/s

-

  1. viteza măsurată de transfer a datelor, Mbit/s:

95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 

5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload)

-

-

-

-

  1. viteza medie de transfer a datelor  (download/upload), Mbit/s

-

-

-

-

  1. numărul de măsurări efectuate

 

 

 

 

  1. Termenul de remedierea deranjamentelor

 

 

  1.  80% dintre cele mai rapid remediate deranjamente valide, ore

9,9

  1.  95% dintre cele mai rapid remediate deranjamente valide,ore

45

  1.  % deranjamentelor remediate în intervalul de timp convenit, %

765 (8 ore)

  1.  Frecvenţa reclamaţiilor utilizatorului final

 

    % reclamaţiilor înregistrate per utilizator, %

 0,011

  1. Frecvenţa reclamaţiilor referitoare la deranjamente

   % reclamaţii referitoare la deranjamente, %

 0,092

  1. Reclamaţia taxării serviciilor

   % reclamaţii privind corectitudinea taxării, %

 0,125

  1. Termenul de soluţionare
  1. 80% dintre cele mai rapid soluţionate reclamaţii, zile

4

  1. 95% dintre cele mai rapid soluţionate reclamaţii, zile

9,47

  1. % reclamaţiilor soluţionate în termenul asumat de furnizor, %

87,82%

 

[1] Parametrii de calitate corespund Anexei 2 la Hotărârea nr.278/2009