Întrebări frecvente

Ai întrebări privind planul tău tarifar sau serviciile Moldcell?

În această rubrică, am selectat cele mai frecvente întrebări, adresate de către abonații Moldcell operatorilor Serviciului Clientelă, pentru a-ți simplifica experiența în utilizarea serviciilor noastre.

Aici vei afla răspunsul la întrebări legate de activarea/dezactivarea serviciilor, tarifele aplicate și modalitatea de tarifare a diferitor servicii/opțiuni, condițiile de utilizare ale planurilor tarifare Cartelă, Abonament și Internet ca lumea. Tot aici, găsești informații despre funcționarea serviciului Roaming, tarifele aplicate și condițiile de utilizare a acestuia. Selectează rubrica dorită.

Cum aflu pentru ce am fost tarifat?

- Accesează serviciul Contul meu pe https://www.moldcell.md și comandă extrasul din cont;
- Solicită factura detaliată la un centru Moldcell sau prin e-mail. Detalii: https://www.moldcell.md/rom/private/servicii/administrative.

Cum aflu starea contului?

Ai mai multe opțiuni:
- Instalează aplicația My Moldcell, disponibilă pentru iOS și Android, și astfel vei avea oricând acces la informația despre contul tău, planul tarifar, servicii și opțiuni.
- Accesează serviciul Contul meu de pe https://www.moldcell.md;
- Formează din telefon codul USSD *444#ok.

Ce fac dacă telefonul a fost furat sau pierdut?

Dacă ai pierdut telefonul cu cartela SIM sau acesta a fost furat, îți recomandăm să blochezi serviciile numărului, astfel încât banii și serviciile din cont să rămână în siguranță până primești o cartelă SIM nouă. Poți solicita blocarea numărului prin intermediul:
- Chat online pe https://www.moldcell.md;
- Serviciul Clienți, prin apel la 444 (gratuit, de la un alt număr Moldcell) sau +37378500500 (din alte rețele naționale sau de peste hotare – tarif standard);
- Unei cereri depuse la una din reprezentanțele Moldcell.
Cartela SIM poate fi restabilită în orice reprezentanță Moldcell, de către proprietarul numărului Abonament Moldcell sau utilizatorul numărului Cartelă Moldcell fără contract, în baza unui act de identitate valabil.

Totodată, dacă ai nevoie de un telefon nou, accesează pagina https://www.moldcell.md/rom/shop-online și beneficiază de cele mai bune oferte.

Ce fac dacă telefonul solicită codurile PIN sau PUK?

Codul PIN inițial este 1111. Dacă nu dispui de codul PIN/PUK, îl poți afla apelând la Serviciul Clienți, la numărul 444 (gratuit, de la un alt număr Moldcell) sau +37378500500 (din alte rețele naționale sau de peste hotare – tarif standard).

Ce fac cu numărul Abonament dacă plec peste hotare pe o perioadă îndelungată?

Îți recomandăm să suspendezi numărul temporar pe o perioadă de 12 luni. Serviciul este disponibil doar pentru utilizatorii Abonament Moldcell, în cazul lipsei datoriilor și participării în campanii active.
Suspendarea temporară a numărului poate fi efectuată prin mai multe modalități:
- USSD: formează *222*3*2#ok și urmează instrucțiunile meniului;
- Serviciul Clienți, prin apel la 444 (gratuit, de la un alt număr Moldcell) sau +37378500500 (din alte rețele naționale sau de peste hotare – tarif standard).

De ce nu am acces la serviciul Internet?

Dacă nu ai acces la Internet, îți recomandăm să verifici:
- Starea contului. Verifică dacă nu ai depășit limita creditară;
- Statutul datelor mobile. Acestea trebuie să fie active;
- Setările Internet. Poți configura telefonul tău aici: https://www.moldcell.md/rom/private/phone-settings.
Dacă totuși nu-ți reușește, te rugăm să apelezi Serviciul Suport Internet, la numărul 433 (gratuit, din rețeaua Moldcell).

Ce fac dacă nu pot efectua apeluri?

Restricționarea apelurilor poate fi cauzată de:
- Starea contului. Verifică dacă ai suficienți bani în cont pentru a avea serviciile active și reîncarcă contul dacă e necesar;
- perioada pasivă a numărului, dacă ești utilizator Cartelă Moldcell. Reîncarcă contul, pentru a prelungi perioada activă. Detalii aici: https://www.moldcell.md/rom/private/node/28831;
- blocarea apelurilor din telefon. Pentru deblocare, formează codul USSD #330*0000#ok.

Cum pot să trec la alt Abonament?

Dacă ești deja la Abonament Moldcell, poți schimba planul tarifar prin una din opțiunile:
- poți modifica planul tarifar singur, prin intermediul aplicației My Moldcell (disponibilă pentru iOS și Android); - formează din telefon codul USSD *444*4#ok;
- prin apel la Serviciul Clienți, la 444 (gratuit, de pe un alt număr Moldcell)
- Meniul USSD *444*4#ok;
- Serviciul Clienți, prin apel la 444 (gratuit, de la un alt număr Moldcell) sau +37378500500 (din alte rețele naționale sau de peste hotare – tarif standard).
Dacă utilizezi Cartelă Moldcell, vino la una din reprezentanțele Moldcell, cu un act de identitate valabil și solicită migrarea la Abonament.

Cum activez sau dezactivez serviciul Roaming?

Dacă nu ai serviciul Roaming activat automat:
Dacă nu ai serviciul Roaming activat automat, utilizează una din opțiunile: - Activează serviciul din aplicația My Moldcell (disponibilă pentru iOS și Android), secțiunea Serviciile mele;
- Formeză din telefon codul USSD *222*4#ok și urmează instrucțiunile meniului;
- Apelează Serviciul Clienți, la 444 (gratuit, de pe un alt număr Moldcell) sau +37378500500 (din alte rețele naționale sau de peste hotare – tarif standard).

Cum activez a doua linie?

Pentru activarea serviciului Apel în așteptare, formează codul *43#ok sau accesează setările telefonului.

url(https://moldcell.md/files/background/frequently_asked_questions.png)
Pot fi minutele naționale, incluse în Abonament, convertite în alte servicii?

Le poți converti:
- la coeficientul 1:1 - în SMS naționale.
- la coeficientul 1:1 - în minute internaționale, pentru apeluri spre: toate numerele - Canada, SUA; numere fixe - Republica Cehă, Franța, Germania, Grecia, Israel, Italia, Irlanda, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Spania, Turcia, Marea Britanie, Ungaria, Rusia.
- la coeficientul 1:15 pentru apeluri spre alte destinații internaționale. Apelurile către numerele din țările Baltice, Transnistria, telefonie prin satelit și apeluri IP vor fi tarifate din contul de bază al abonatului.

Pot fi minutele internaționale, incluse în Abonament 250/400, utilizate în Roaming?

Minutele incluse se pot converti:
- la coeficientul 1:1 - în mesaje nationale
- la coeficientul 1:10 – în minute pentru apeluri în Roaming, cu condiția activării pachetului 10 minute în Roaming - 19 lei.
Pentru activare, expediază un SMS la 209. Minutele în Roaming sunt valabile 30 zile. Sunt posibile activări multiple.
Vezi lista tarilor disponibile pentru apeluri în Roaming aici

Cum pot utiliza minutele internaționale, incluse în Abonament 250?

Minutele internaționale pot fi convertite:
- la coeficientul 1:1 în minute pentru apeluri spre: Toate numerele – Belgia, Cipru, Cehia, Danemarca, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Olanda, Norvegia, România, Spania, Suedia, Ungaria, Canada, SUA. Numere fixe – Israel, Italia, Polonia, Portugalia, Slovacia Republica Cehă, Franța, Germania, Grecia, Israel, Italia, Irlanda, Olanda, Polonia, Portugalia, , Slovacia, Turcia, Marea Britanie, Ungaria, Rusia.
- la coeficientul 1:15 – în minute pentru apeluri spre alte destinații internaționale.

Cum poti utiliza minutele internationale incluse in pachetele de Abonament 400?

- la coeficientul 1:1 pentru apeluri spre: toate numerele – Belgia, Cipru, Republica Cehă, Danemarca, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Olanda, Norvegia, România, Spania, Suedia, Ungaria, Canada, SUA; numere fixe – Israel, Italia, Polonia, Portugalia, Slovacia, Turcia, Marea Britanie, Rusia.
- la coeficientul 1:15 – în minute pentru apeluri spre alte destinații internaționale.
- la coeficientul 1:1 - în SMS naționale.
- la coeficientul 1:10 – în minute pentru apeluri în Roaming, cu condiția activării pachetului 10 minute în Roaming - 19 lei.
Pentru activare, expediază un SMS la 209. Minutele în Roaming sunt valabile 30 zile. Sunt posibile activări multiple.
Vezi lista țărilor disponibile pentru apeluri în Roaming aici

Cum mă pot conecta la Abonament 250/400?

La conectarea unuia dintre Abonamentele Premium 250/400, primesti 2 cartele SIM: una pentru utilizarea serviciilor incluse în abonament; a doua – pentru utilizarea traficului inclus Internet ca lumea (SIM special, cu sticker Abonament Internet Premium). Ambele cartele sunt specificate în contract (2 numere și 2 cartele SIM). Cea de-a doua cartelă este valabilă pentru utilizarea serviciului „Internet comun”.

Ce este „Internetul comun”?

Este serviciul ce permite abonatului să utilizeze traficul Internet, inclus în Abonament, pe două dispozitive diferite: telefon și tabletă (cu modem).

Care sunt condițiile de utilizare a Internetului pe două dispozitive, cu serviciul „Internet comun”?

Traficul Internet, inclus în Abonament, și cel inclus în opțiunea 500 MB - 15 lei, poate fi utilizat pe 2 dispozitive. Extra-taficul activat adițional (pachete Internet) poate fi utilizat doar de pe cartela SIM, pe care acesta a fost activat.

Cine poate beneficia de serviciul „Internet comun”?

Acest serviciu este disponibil doar utilizatorilor Abonament Premium 250/400.

În cazul în care abonatul utilizează „Internetul comun” pe 2 dispozitive, ce cont anume trebuie acesta să reîncarce?

La utilizarea „Internetului comun” pe două dispozitive, abonatul va reîncărca contul de bază – Abonament 250/400.

Cum se tarifează Internetul, după epuizarea traficului inclus în Abonament 250/400?

După epuizarea traficului inclus în Abonament, abonatul va utiliza opțiunea 500 MB - 15 lei, care se activează automat. Opțiunea se va prelungi automat, fiind valabilă până la sfârșitul lunii. În cazul în care opțiunea va fi dezactivată, traficul consumat va fi tarifat cu 0,50 lei pentru un MB. Pentru reactivarea opțiunii anterior dezactivate, trimite un SMS cu orice text la 881. Pentru dezactivarea opțiunii, trimite SMS cu textul STOP la numărul 881.

Cum se tarifează Internetul, după epuizarea traficului inclus în Abonament 75/160?

După epuizarea traficului inclus în Abonament, abonatul va utiliza opțiunea 150 MB - 15 lei, care se activează automat. Opțiunea se va prelungi automat, fiind valabilă până la sfârșitul lunii. În cazul în care opțiunea va fi dezactivată, traficul consumat va fi tarifat cu 0,50 lei pentru un MB. Pentru reactivarea opțiunii anterior dezactivate, trimite un SMS cu orice text la 881. Pentru dezactivarea opțiunii, trimite SMS cu textul STOP la numărul 881.

Cum se tarifează serviciile, după epuizarea celor incluse în pachet?

1 minut național (apel în Moldova) – 1,50 lei
SMS național – 0,60 lei
MMS național – 1 leu
Internet (la Abonament 75 - 160) – 15 lei pentru fiecare 150 MB, sau, la dezactivarea acestei opțiuni – 0,50 lei per MB;
Internet (la Abonament 250 - 400) –15 lei pentru fiecare 500 MB, sau, la dezactivarea acestei opțiuni – 0,50 lei per MB;
Apelurile internaționale se vor tarifa conform zonelor internaționale prestabilite aici

La ce abonament poate să se conecteze un abonat nou? Iar cel existent - să migreze?

Clientul se poate conecta, trece cu numărul de la alt operator sau migra de la Cartelă – la oricare abonament 75-400. De asemenea, sunt admise migrările de la un abonament la altul, fără careva restricții.

Care este perioada de valabilitate a serviciilor incluse în Abonament?

Serviciile incluse în abonament sunt valabile până la sfârșitul lunii. În ultima zi a lunii, la ora 23:59, serviciile neutilizate se anulează.

Cum funcționează „Opțiunea creditară” la Abonament?

„Opțiunea creditară” este disponibilă tuturor utilizatorilor rețelei, înregistrați timp de minim 3 luni în rețea. Valoarea creditului admis depinde de abonamentul utilizatorului.
Abonament - Limita de credit
Abonament 75 - 140 lei
Abonament 110 - 210 lei
Abonament 120 - 230 lei
Abonament 140 - 270 lei
Abonament 160 - 310 lei
Abonament 250 - 350 lei
Abonament 400 - 500 lei

Este abonatul informat despre epuizarea traficului Internet?

Da, abonatul primește 2 notificări SMS, prima - cu 20% înainte să se consume traficul, a doua – la epuizarea traficului inclus.

Pot fi minutele incluse în abonament utilizate în Roaming? Dacă da, atunci cum anume?

Minutele naționale (pentru apeluri în Moldova), incluse în Abonament 250, și minutele internaționale incluse în Abonament 400, pot fi utilizate în Roaming (la coeficientul 1:10), cu condiția activării pachetului 10 minute în Roaming – 19 lei.
- Activarea pachetului: prin SMS la numărul 209
- Minutele în Roaming sunt valabile 30 zile.
- Numărul de activări nu este restricționat.
Vezi lista țărilor, disponibile pentru apeluri în Roaming aici.

Ce reprezintă Abonament Premium?

Abonamentele 250/400 lei intră în categoria Premium și oferă utilizatorilor un șir de beneficii unice.

Cum sunt tarifate apelurile spre numerele din țările Baltice, Transnistria, telefonia prin satelit și telefonia IP?

Apelurile spre numerele din țările Baltice (Estonia, Letonia, Lituania), Transnistria, telefonia prin satelit și apelurile IP vor fi tarifate din contul de bază al abonatului: https://www.moldcell.md/rom/private/servicii/international.

url(https://moldcell.md/files/background/frequently_asked_questions_0.png)
Cât costă conectarea la planul tarifar Cartelă Moldcell?

30 lei este suma, pe care o achiți o singură dată la conectare, și din contul căreia poți utiliza toate serviciile Moldcell, sau activa o ofertă specială, cu minute incluse. Planul tarifar standard Cartelă Moldcell nu presupune o plată lunară fixă: abonatul își reîncarcă contul pe măsură ce utilizează serviciile, pentru a menține starea contului pozitivă.

Care sunt tarifele standard pentru servicii la Cartelă Moldcell?

Apel național – 1,99 lei/min
SMS/MMS național – 0,99 lei
SMS international – 1,99 lei
Număr preferat – 0,99 lei/min
Traficul Internet 3G/4G se tarifează conform următoarei scheme: primii 10 MB – 3,50 lei, 11-70 MB – 3 lei, 71-100 MB – 2 lei, de la 101 MB – 0,50 lei.

Apelurile internaționale se tarifează conform zonelor internaționale stabilite. Vezi aici.

Ce reprezintă opțiunea „Număr preferat”?

O reducere de 50% la convorbirile cu 5 numere preferate Moldcell.

Cum activez/dezactivez opțiunea „Număr preferat”, dacă sunt utilizator Cartelă Moldcell standard?

Pentru a adăuga/modifica/șterge un Număr preferat, formează *222*2*3#ok și urmează instrucțiunile meniului. Numerele pot fi adăugate în formatul 6/7XX XX XXX

Cât costă adăugarea/modificarea unui Număr preferat la Cartelă Moldcell standard?

Fiecare operațiune de adăugare/modificare a unui număr costă 10 lei, inclusiv TVA.

Planul tarifar Cartelă 60 – Flexibil 1000

Prin ce se deosebește Cartelă 60 – Flexibil 1000 de planul tarifar standard Cartelă Moldcell?

Opțiunea Cartelă 60 – Flexibil 1000 presupune servicii incluse, la reîncărcarea lunară a contului cu 60 lei, și anume:
1000 unități convertibile în orice servicii, la alegere: minute în rețea (la coeficientul 1:1), MB de Internet (la coeficientul 1:1), minute/SMS naționale (la coeficientul 1:10). Serviciile pot fi combinate în orice proporții, la dorința abonatului. Toate serviciile se tarifează din contul celor 1000 de unități incluse. De exemplu, luna aceasta vorbești 300 minute în rețea, utilizezi 500 MB și expediezi 20 SMS-uri. Luna viitoare, poți utiliza serviciile în alte proporții. Tu hotărăști, cum comunici. Perioada de valabilitate a serviciilor – 30 zile, cu prelungire automată.

De câte ori pe lună și în ce modalitate poate fi activată opțiunea Cartelă 60 – Flexibil 1000?

Poți activa repetat opțiunea Cartelă 60 – Flexibil 1000 de nenumărate ori în timpul aceleași luni, prin expedierea unui SMS cu orice text la numărul 1060 (gratuit). Costul opțiunii – 60 lei.

Cine poate beneficia de opțiunea Cartelă 60 – Flexibil 1000?

Opțiunea este disponibilă atât pentru abonații existenți, cât și cei noi. Abonații existenți pot activa opțiunea prin expedierea unui SMS cu orice text la numărul 1060. Pentru a dezactiva opțiunea, trimite STOP prin SMS la 1060 (gratuit).

Cum activez 3 GB adiționali la Cartelă 60 – Flexibil 1000?

- Expediază un SMS cu orice text la numărul 5120 (gratuit) și utilizează traficul adițional, în mod prioritar.
- Traficul Internet adițional se oferă la reîncărcarea contului cu 60 lei cumulativ, timp de o lună, câte 512 MB lunar, timp de 6 luni.
- La prima activare, vei primi 512 MB pe 30 zile. În continuare, traficul adițional se va oferi pe data de 1 a fiecărei luni, cu valabilitate până la sfârșitul lunii.

Ar trebui să reactivez lunar opțiunea Cartelă 60 – Flexibil 1000 pentru a beneficia de serviciile incluse?

Odată ce ai activat opțiunea Flexibil 1000, toate serviciile incluse vor fi oferite lunar, timp de 12 luni, fiind valabile 30 zile, cu prelungire lunară automată. Activarea repetată este necesară doar în cazul în care ai utilizat toate serviciile incluse în opțiune, înainte de expirarea termenului de 30 zile, și vrei să beneficiezi de opțiune încă o dată.

Ce se întâmplă cu prelungirea automată a opțiunii, dacă abonatul nu are suma necesară în cont la acel moment?

Dacă nu ai resurse suficiente în cont pentru prelungirea automată a opțiunii Flexibil 1000, aceasta va fi activă încă 90 zile, după care va fi dezactivată automat și va fi disponibilă doar după expedierea unui SMS la numărul 1060 (gratuit).

Cum se tarifează serviciile utilizate extra abonament?

Serviciile utilizate extra abonament se vor tarifa conform tarifelor standard, stabilite pentru planul tarifar de bază Cartelă Moldcell.

Opțiunea #bum

Ce reprezintă opțiunea #bum?

Opțiunea #bum presupune convorbiri nelimitate cu toți utilizatorii #bum, comunicare gratuită în rețelele sociale (Одноклассники, Facebook, Twitter, ВКонтакте), plus 30 minute naționale, 300 SMS naționale și 300 MB, la reîncărcarea lunară a contului cu 30 lei.

De câte ori pe lună și în ce modalitate poate fi activată opțiunea #bum?

Opțiunea #bum poate fi activată de un număr nelimitat de ori în decursul unei luni, prin intermediul codului USSD *222*0*1#ok. Costul fiecărei activări noi – 30 lei.

Cine poate beneficia de opțiunea #bum?

Opțiunea este disponibilă tuturor abonaților Moldcell, prin intermediul codului USSD *222*0*1#ok.
- Costul fiecărei activări noi - 30 lei.
- Pentru dezactivarea opțiunii, formează *222*0*4#ok.
- Pentru a verifica, e activă opțiunea #bum sau nu, formează *222*0*3#ok.

Cum pot invita un prieten în comunitatea #bum?

Pentru a invita un prieten în comunitatea #bum, formează *222*0*2#ok.

Ar trebui să reactivez în fiecare lună opțiunea #bum, astfel încât să primesc serviciile incluse?

Toate serviciile se oferă lunar, timp de 12 luni, pentru o perioadă de valabilitate de 30 zile, cu prelungire automată.

Ce se întâmplă, dacă la expirarea a 30 zile după activarea opțiunii #bum, nu am suficiente resurse în cont (30 lei) pentru prelungirea automată a opțiunii?

Dacă nu ai în cont suma necesară pentru prelungirea lunară automată a opțiunii #bum, aceasta va rămâne activă încă 90 zile, după care va fi dezactivată automat. Pentru reactivarea acesteia, formează 222*0*1#ok.

Ce reprezintă opțiunea 1000 minute + 1000 SMS în rețea?

Opțiunea 1000 minute + 1000 SMS în rețea se oferă utilizatorilor Cartelă și Abonament Moldcell, la reîncărcarea lunară a contului cu 50 lei.
- Poți activa opțiunea printr-un SMS fără text la numărul 7100. Opțiunea e valabilă 30 zile, cu prelungire lunară automată.

Ar trebui să reactivez opțiunea 1000 minute + 1000 SMS în rețea, pentru a beneficia de serviciile incluse?

Serviciile se oferă lunar, cu valabilitate timp de 30 zile și prelungire lunară automată. Opțiunea poate fi reactivată doar în cazul în care ai utilizat serviciile incluse mai devreme de expirarea termenului de 30 zile și vrei să mai beneficiezi de aceleași servicii în decursul aceleiași luni.

Cum activez un pachet cu SMS incluse?

Pachetele cu SMS incluse îți permit să expediezi SMS la orice număr din țară sau străinătate, cu excepția numerelor scurte și a numerelor cu tarifare specială. Lista pachetelor SMS disponibile este prezentată aici.) Poți activa un pachet SMS de un număr nelimitat de ori, în decursul aceleiași luni, formând codul USSD *222*2*2#ok. Odată activat, pachetul SMS se va prelungi lunar, în mod automat.

Ce se întâmplă, dacă la expirarea termenului de valabilitate a pachetului SMS nu am resurse suficiente în cont pentru prelungirea automată?

Pachetele SMS îți permit să expediezi SMS la orice număr mobil din țară și de peste hotare, cu excepția numerelor scurte și a numerelor cu tarifare specială. Poți activa un pachet SMS de un număr nelimitat de ori, în decursul aceleiași luni, prin codul USSD *222*2*2#ok. Odată activat, pachetul SMS se va prelungi lunar, în mod automat.

Ce se întâmplă, dacă la expirarea termenului de valabilitate a pachetului SMS activat, nu am resurse suficiente în cont pentru prelungirea automată?

Dacă nu ai resurse suficiente în cont pentru prelungirea automată a pachetului SMS, acesta va rămâne activ încă 90 zile, după care va fi dezactivat, în mod automat. Pentru a renunța la prelungirea lunară automată, dezactivează opțiunea printr-un SMS cu cifra 2 la numărul 5678.

url(https://moldcell.md/files/background/frequently_asked_questions_1.png)
Cum pot activa/dezactiva serviciul Roaming?

- din aplicația My Moldcell. Dacă ești utilizator al unui smartphone, instalează aplicația, disponibilă pentru iOS și Android, pe telefonul tău și activează/dezactivează serviciul Roaming selectându-l din meniul Serviciile mele;
- din telefon, formând codul USSD *222*4*1#ok. Același cod va fi utilizat si la dezactivarea serviciului. Codul de activare/dezactivare poate fi folosit cel mult de 3 ori pe zi.
- prin apel la Serviciul Clientelă - 444. Operatorii vor activa serviciul după verificarea stării contului și a posibilelor datorii.
- prin cerere scrisă, depusă în orice magazin Moldcell. Cetățenii RM vor prezenta, adițional, un act de Identitate: buletin, pașaport sau permis de conducere. Cetățenii străini vor prezenta permisul de ședere valabil încă cel puțin 3 luni după data deconectării serviciului Roaming.

Care este suma minimă în cont, necesară pentru activarea serviciului Roaming?

- Balanța minimă a contului pentru utilizarea serviciului Roaming la Cartelă Moldcell este de 50 lei. După activare, pentru utilizarea ulterioară a serviciului, e necesar să menții balanța contului pozitivă, ceea ce îți va permite efectuarea apelurilor, expedierea mesajelor SMS ș.a. De exemplu, dacă costul unui SMS de ieșire spre Moldova în țara gazdă este de 3,50 lei, ar trebui să ai în cont o sumă mai mare de 3,50 lei.
- Utilizatorii Abonament Moldcell ar trebui să mențină balanța contului pozitivă, chiar având opțiunea creditară activă.

Pot să activez Roaming-ul deja aflându-mă peste hotare?

Persoanele fizice pot activa serviciul Roaming deja aflându-se peste hotare, direct din meniul Serviciile mele în aplicația My Moldcell (disponibilă pentru iOS și Android), preinstalată în telefon, sau formând codul USSD *222*4*1#ok. Pentru abonații Cartelă/Abonament serviciul Roaming se va activa momentan.

Coduri utile pentru activarea serviciului Roaming, a reducerilor și pachetelor Roaming:

- Pentru utilizatorii Cartelă:
Activarea/dezactivarea serviciului Roaming - *222*4*1#ok
Activarea opțiunii „Vacanță în Roaming” - *222*4*2#ok
Activare pachetelor Roaming - *222*4*3#ok
- Pentru utilizatorii Abonament:
Activarea/dezactivarea serviciului Roaming - *222*4*1#ok
Activarea opțiunii „Vacanță în Roaming” - *222*4*2#ok
Activarea pachetelor Roaming - *222*4*3#ok
Convertirea minutelor incluse în abonament în minute Roaming - *222*4*4#ok
Toate aceste opțiuni le gasești la un loc în meniul Roaming al aplicației My Moldcell (disponibilă pentru iOS și Android).
*detalii despre modalitatea convertirii – în „Întrebări frecvente: Abonament”

Cum se tarifează serviciile în Roaming?

- Apelurile de ieșire se tarifează per minut, apelurile de intrare - per secundă.
- Sesiunile GPRS se tarifează la fiecare 10 Kb. Sesiunea minimă de Internet în Roaming – 50 Kb.
- SMS-urile de intrare în Roaming sunt gratuite. Mesajele SMS se ieșire în Roaming vor fi tarifate în conformitate cu tariful standard pentru un SMS național, plus tariful pentru un SMS de ieşire, conform zonei Roaming.
- La Cartelă tarifarea are loc în timp real. Utilizatorii Abonament și Business se tarifează în timp real numai în cazul înregistrării în rețeaua operatorului-partener de Roaming, accesibil și pentru utilizatorii Cartelă. Dacă serviciul Roaming este accesibil doar utilizatorilor Abonament și Business, serviciile utilizate în rețeaua partenerului de Roaming vor fi tarifate cu o întârziere până la 14 zile, din cauza recepționării întârziate a datelor de la partenerii de Roaming.
- În dependență de operatorul ce prestează serviciile Roaming, abonații pot fi tarifați și pentru încercarea de a apela.
- Tariful pentru apelul internaţional nu include tariful pentru apelurile către reţelele satelit (225 lei/min).
Important: În Roaming apelurile la numărul Serviciului Clientelă Moldcell +373 79 444 444 sunt tarifate ca apelurile spre Moldova.

Tarife pentru serviciile Roaming:
Pentru utilizatorii Cartelă
Pentru utilizatorii Abonament

Cum apelez corect în Roaming?

Deoarece peste hotare abonatul utilizează rețeaua altui operator (partener Moldcell), pentru a suna în Moldova, toate numerele vor fi apelate în format internaţional, de exemplu: +373 6/79 XХХ ХХ – Moldcell; +373 22 ХХХ ХХX – Chişinău

Dacă te sună cineva din Moldova, în timp ce ești peste hotare, apelantul va trebui să formeze numărul tău Moldcell în format obișnuit, adică 0 6/79 XXX XX. Dacă te sună cineva de peste hotare în timp ce ești în Roaming, numărul Moldcell trebuie apelat în format internațional.

Cum pot economisi în Roaming?

Pachete cu servicii incluse pentru utilizatorii Abonament și Cartelă:
10 min (intrare și ieșire) / 15 zile / 80 lei
25 min (intrare și ieșire) / 15 zile / 160 lei
10 min + 10 SMS/ 15 zile / 90 lei
25 min + 25 SMS/ 15 zile / 180 lei
5 MB / 15 zile / 100 lei
20 MB / 15 zile / 160 lei

*Minutele incluse sunt valabile pentru apeluri de intrare și ieșire, cu excepția apelurile prin satelit.
*După expirarea serviciilor incluse în pachet, se va aplica tariful standard.
*Abonatul are posibilitatea sășsi activeze câteva pachete concomitent.

Lista țărilor, pe teritoriul cărora sunt valabile pachetele Roaming:
Albania, Andorra, Austria, Armenia, Azerbaijan, Belarus, Belgia, Bosnia si Herțegovina, Bulgaria, Croația, Cipru, Republica Cehă, Danemarca, Elveția, Estonia, Finlanda, Franța, Georgia, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Islanda, Israel, Jersey, Kazakhstan, Kîrgîzstan, Latvia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburg, Marea Britanie, Macedonia, Malta, Monaco, Montenegru, Olanda, Norvegia, Portugalia, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Tajikistan, Turcia, Тurkmenistan, Ucraina, Uzbekistan, Canada,USA, Egipt, Japonia, Nepal, Tailanda, San Marino, Arabia Saudită, China, Australia, Afganistan.

Opțiunea „Vacanță în Roaming” valabila în toate țările din Europa și CSI, Turcia și Israel

Apel de intrare - 3,50 lei/min
Apel de ieșire:
- Spre România-7 lei/ min
- Spre țările din Europa, CSI + Turcia și Israel - 10 lei/min
Internet: 7 lei/MB în Turcia și țările din grupul Telia (Azerbaidjan, Danemarca, Estonia, Finlanda, Georgia, Kazahstan, Letonia, Lituania, Norvegia, Tajikistan, Suedia, Uzbekistan); 20 lei/MB – pentru restul țărilor
Costul de activare a opțiunii este de 35 lei.
Valabilitatea opțiunii - 30 zile, fără prelungire automată

Ce fac, dacă sunt în afara țării, iar serviciul Roaming nu funcționează?

Dacă Roaming-ul nu funcționează, sunt posibile următoarele motive:
Serviciul nu a fost activat
- Dacă nu ai activat Roaming-ul înainte de plecare, o poți face deja fiind peste hotare, direct din telefonul tău, utilizând meniul Serviciile mele al aplicației My Moldcell (disponibilă pentru iOS și Android), sau formând codul de activare *222*4#ok și selectând opțiunea Activare. Dacă, după formarea codului ți se propune doar optiunea de Dezactivare, înseamnă că serviciul deja este activ.
- Poți, de asemenea, solicita activarea Roaming-ului, expediind cererea scrisă și copia buletinului de identitate, prin fax, la numărul +373 22 206 363 sau la adresa electronică subscription@moldcell.md

Numărul nu a fost înregistrat în nicio rețea din țara de destinație
- În cazul în care telefonul tău e setat la Selecția automată a rețelei, înregistrarea în rețeaua partenerilor Roaming are loc automat. Poți verifica acestă opțiune în telefonul tău, în meniul Setări/Setări rețea mobilă.
- De asemenea, în Setările rețelei, poți selecta manual operatorul dorit, din lista propusă. Selectând rețeaua dorită, deconectează și reconectează telefonul, pentru a salva setările. Dacă nici după această operațiune Roaming-ul nu funcționează, încearcă să schimbi cartela SIM în alt telefon.

Resurse insuficiente în cont
Verifică starea contului și, în caz de necesitate, reîncarcă-l, pentru a avea posibilitatea de a utiliza Roaming-ul în continuare.

Cum apelez și expediez mesaje peste hotare?

Pentru a suna sau expedia un SMS peste hotare, numărul apelat trebuie cules în format internațional: + sau 00 [codul ţării] [numărul de telefon]
Pentru a apela un număr din Transnistria , formează +0 sau 000 [numărul de telefon], iar pentru a expedia un SMS în Transnistria, numărul trebuie format în felul următor: +373 77X XXX XX
Tarife pentru apeluri internaționale:
Zona 1 (România) – 2,90 lei/min;
Zona 2 (USA, Canada) – 4,90 lei/min;
Zona 3 (Europa, Turcia, Israel, Rusia) – 5,90 lei/min;
Zona 4 (Ucraina) – 6,90 lei/min;
Zona 5 (Țările CSI, țările Baltice (Estonia, Letonia, Lituania) – 9,90 lei/min;
Zona 6 (celelalte țări) – 20 lei/min;
Zona 7 (telefonie prin satelit) – 50 lei/min.

Costul apelurilor în Transnistria - 5,5 lei/min

Cum pot suna mai ieftin peste hotare?

În funcție de destinația dorită, poți alege orice pachet din cele propuse în aplicația My Moldcell (disponibilă pentru iOS și Android), secțiunea Opțiunile mele, Apeluri internaționale, și să-l reactivezi ori de câte ori dorești.

Vezi mai jos lista pachetelor propuse:
Pachete cu minute incluse spre orice țară a lumii, cu excepția numerelor din România, țările Baltice (Estonia, Letonia, Lituania) și Transnistria:
- 10 min / 30 zile / 50 lei
- 20 min / 30 zile / 90 lei
- 50 min / 30 zile / 185 lei
La expirarea termenului de valabilitate, pachetele se vor prelungi automat, în cazul în care abonatul dispune de suma necesară în cont. Pentru a renunţa la prelungirea automată, anulează opțiunea din aplicația My Moldcell sau expediază cifra 4 prin SMS la 5678.

Pachete cu tarife speciale spre destinații populare:
- România / 100 min / 50 lei
- Europa (cu excepția țărilor Baltice), SUA, Canada, Israel / 25 minute / 50 lei
La expirarea termenului de valabilitate, pachetele vor fi prelungite automat.
Pentru a renunța, anulează opțiunea din aplicația My Moldcell, sau expediază cifra 5 (România) sau 6 (Europa, SUA, Canada, Israel), prin SMS la numărul 5678.
- Dacă nu ai posibilitatea să utilizezi aplicația My Moldcell, poți activa pachetele prin USSD, utilizând codul de activare - *222*2*1#ok
- Codul de activare a pachetelor - *222*2*1#ok

Care este prețul pentru un SMS internațional?

Prețul unui SMS internațional este de 1,39 lei.

Cum pot economisi la expedierea mesajelor SMS peste hotare?

Activarea pachetelor cu SMS incluse îți oferă posibilitatea sa economisești. Alege optiunea ce ți se potriveste cel mai bine:
• 20 SMS naționale și internaționale / 30 zile / 8 lei
• 30 SMS naționale și internaționale / 30 zile / 10 lei
• 50 SMS naționale și internaționale / 30 zile / 13 lei
• 100 SMS naționale și internașionale / 30 zile / 25 lei

Codul de activare a pachetelor - *222*2*2#ok

La expirarea termenului de valabilitate, pachetele se vor prelungi automat, în cazul în care abonatul dispune de suma necesară în cont.
Pentru a renunţa la prelungirea automată, expediază cifra 2 prin SMS la 5678 sau formează *222*2*2*5#ok

url(https://moldcell.md/files/background/frequently_asked_questions_2.png)
Violet